Friday, August 12, 2011

pujukan Sang Pencipta

Bismillahirahmanirahim
semalam terus berlalu sepi..
bersama berita yang meghimpit jiwa..
dalam sendu aku terus bermunajat
memohon padaNYA agar sesuatu dapat dilakukan
dengan kuasa dan iradatNYA
moga berita semalam bertukar ceria..

dalam tawa aku menangis
dalam tenang aku bermuram
dalam diam aku bermenung
mengharap keajaiban dari ilahi

mengharap dan terus mengharap


alhamdulillah
ALLAH maha Mendengar
ALLAH maha Mengasihi
doa dan rayuanku didengariNYA
Sang Pengasih lagi Penyayang

namun
jawapan yang diberi bukan seperti yang kuharap
dalam berhikmah DIA memberi jawapan
memujuk aku untuk redha dengan ketentuanNYA

saat itu aku rasa amat disayangi
tidak kusangka ALLAH sangat menyayangi aku
sehingga sanggup memujuk aku dikala aku merajuk

Ya ALLAH
aku sangat terharu..
aku sangat tersentuh..
aku sangat bersyukur..

kerana pujukanMU sangat membekas kedalam jiwa..
ampunkan aku kerana terlalu lama merajuk
syukran jazilan kerana bersabar memujuk aku..

ALLAHUAKBAR..
layananMU  membuatkan kecintaanku padaMU semakin memekar..

alhamdulillah..
moga ini yang terbaik buatku
dalam usaha aku menjadi hambaMU yang solehah

semoga syurga menjadi tempat pertemuan aku denganMU
insyaALLAH...


No comments: